A magyar csapat aranyérmes lett a zárttéri repülőmodellek világbajnokságán!

„Nem tudjátok, hogy akik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de csak egy nyer jutalmat? Úgy fussatok, hogy elnyerjétek.”  1Kor 9:24

A magyar csapat aranyérmes lett a zárttéri repülőmodellek világbajnokságán!

Ebben az évben a romániai Slanicon rendezték meg a zárttéri repülőmodellek világbajnokságát, ahol a Dr. Botos István, Orsovai Dezső, Sükösd Zoltán összeállítású magyar csapat az első helyen végzett. Egyéniben Sükösd Zoli ezüst érmes, Orsovai Dezső 9. és Dr.Botos István a 14. helyen végeztünk. A versenyen 15 ország 48 versenyzője állt rajthoz.

A versenyt a 200 méter mélyen lévő, még háború előtti sóbánya fejtésben rendezték. Ez a járat több mint ötven méter magas, 35 méter széles és közel 200 méter hosszú. Itt szinte egyáltalán nem mozog a levegő, így ideális hely ilyen versenyek rendezésére, de itt kezelik a légzőszervi betegeket is. A hőmérséklet 10-12 0C, a páratartalom 70%. Négy napig tartott a verseny, az első napon tréningezni lehetett, majd naponta két startot végeztünk. Napi 6-7 órát küzdöttünk, dolgoztunk a legjobb idők eléréséért. A világbajnokság előtt egy nemzetközi versenyt is rendeztek, közel ötven indulóval.

Hosszú hetek, hónapok céltudatos és szorgalmas munkáját jutalmazta győzelemmel Isten. Mi az egyéni helyezésekben gondolkodtunk, reménykedtünk, de az Úr most is egy kellemes ajándékkal lepett meg minket. Nem volt nyilvánvaló a győzelmünk, ez Isten ajándéka a számunkra! A csapat győzelem a mi sportágunkban is különösen értékes, hiszen csak közös munkával érhető el a siker. Az amerikai , a román és az angol csapat mindig nagyon erős volt, már többszörös bajnokok, ezért is gondolkodtunk inkább az egyéni eredményekben. Egy más összetételben 1988-ban a magyar csapat már volt világbajnok, és én akkor is tagja lehettem.

Igen kemény, szoros és izgalmas volt az egyéni és a csapatverseny is. A csapat és az egyéni helyezések az utolsó pillanatig nyitottak voltak. Startonként változott a helyzet, a sorrend és azt számolgattuk mennyit kellene repülnünk, hogy előrébb kerülhessünk. Egy ilyen verseny is több tényezős. Az eredmény elsősorban függ a modelltől, amit nekünk kell kitalálni, megtervezni, megépíteni, majd a legjobb eredményt elérni vele. Függ magától a versenyzőtől, hol és hogyan áll fejben, illetve fontos elem a gumi motor és a terem körülmények is. Ebben a repülőmodell kategóriában a modell súlya 1,4 gramm lehet minimum (egy nagyobb gémkapocs súlya),  55 cm a fesztávolság, és mindössze 0,4 gramm a speciális gumimotor súlya. A modell úgy van beállítva, körözve repül és az elengedés pillanatától a földet érésig mérik az időt. Egy versenyen hat hivatalos startot végzünk és a két legjobb eredménye adja a helyezéseket. A csapat eredményt a három csapattag egyéni repült idejéből adódik.

Végtelenül hálás vagyok Istennek ezért az áldásért, hogy győzelemre vezetett minket és a dobogó legmagasabb fokán a magyar himnuszt énekelhettük. Hálás vagyok a csapat tagjainak önzetlen segítségükért és valamennyi versenyző társamért. Az élet nagy ajándékának tartom azokat a több évtizedes barátságokat, kapcsolatokat amelyek mindig nagy örömet jelentenek számomra. Hálával teli szívvel köszönöm az imatámogatásokat is.

A győzelem, a siker most a miénk, a dicsőség pedig most és mindörökké az Istené!

Orsovai Dezső